Hjælp

HJÆLP!

Er du helt forvirret og rundt på gulvet? Her på siden kan du finde svar på alle spørgsmål og mere til. Klik på et af punkterne og læs mere nedenfor.

F.A.Q. / Ofte stillede spørgsmål

Levering & porto

Ombytning & returret

Handelsbetingelser

Reklamation

LEVERING & PORTO

Med pakkepost er varerne forsikrede under forsendelsen og pakken kan trackes og eftersøges. Ved modtagelse bedes du kontrollere pakkens indhold. Er pakken og/eller indholdet beskadiget, når du modtager det, skal du anmelde det til os med det samme, eller senest 2 dage efter modtagelsen og returnere varen til os efterfølgende. HUSFLID er ikke ansvarlig for varer, der er beskadiget under transporten. Vi pakker altid varerne ind med største omhu, så risikoen for fragtskader minimeres.

*** Gratis fragt til Danmark ved køb over 500 DKK***

PORTOPRISER

Danmark (forsikret pakke)
Porto & ekspedition:


75 DKK   
European Union (insured parcel)
Postage & expedition:
250 DKK

Rest of the world (insured parcel)
Postage & expedition:

300 DKK

 

LEVERINGSTID

Alle ordrer afsendes i løbet af 2-3 hverdage. I forbindelse med udsalg skal der påregnes længere leveringstid. Skulle der opstå forsinkelser kan HUSFLID dog ikke drages til ansvar. Vær opmærksom på, at leverancer til Bornholm og andre småøer i visse tilfælde kan vare op til 3-5 dage. Varer til de fleste øvrige EU lande og lande udenfor EU kan tage endnu længere tid, ofte op til en uge eller længere.

AFHENTNING AF VARER

Ønskes varen afhentet på vores adresse; Blegdamsvej 124, 2100 København Ø, kan du vælge det i Checkout, og så pakker vi din ordre, så den ligger klar til dig i butikken. Du er altid velkommen til at ringe til os indenfor åbningstiden på +45 35 34 71 72 eller bruge vores Kontakt-side, hvis du har spørgsmål.

OMBYTNING & RETURRET

HUSFLID yder efter gældende dansk lov 14 dages fuld returret på varer købt på webshoppen, gældende fra den dag du modtager dine varer. Varerne skal returneres ubrugte og i samme stand som ved modtagelsen. Når vi har modtaget varen og godkendt returneringen, vil vi hurtigst muligt overføre købsbeløbet til din konto. Vi tilbagebetaler kun til det kreditkort som varerne er blevet købt med. Dette er for at undgå ulovlig brug af stjålne kreditkort. Husk at vedlægge registrerings- og kontonummer til evt. bankoverførsel. Og husk at gemme din postkvittering som dokumentation for at varen er afsendt. Returnering af varer står for egen regning. HUSFLID giver ikke penge retur på varer købt fysisk i forretningen på Blegdamsvej 124.

RETURNERING AF GAVER

Hvis du har modtaget en gave, der er købt i vores webshop og ønsker at returnere varen, kan vi bytte den til en anden vare af samme værdi. Hvis du derimod finder en vare, der er dyrere har du mulighed for at betale differencen samt de fornødne leveringsomkostninger og få den tilsendt i stedet for. Du kan også vælge at få udstedt et tilgodebevis eller et gavekort og bruge det, når det passer dig inden for 1 år. Pengene kan desværre ikke refunderes til andre kreditkort end det, der har betalt gaven i første omgang.

F.A.Q. / OFTE STILLEDE SPØRGSMÅL:

Q: Har I store mængder af hver vare?
- Nej, ihvertfald ikke af vores vintage-ting. De er alle unikke og måske findes der kun det ene stykke stof tilbage på kloden, så tøv endelig ikke, hvis du vil være sikker på at eje en vare fra vores butik. Især vores vintage stoffer og dynebetræk er meget populære, så man skal være hurtig.

Q: Har I flere varer i jeres fysiske butik på Østerbro?
- Ja, i bunkevis. Vores webshop indeholder kun en brøkdel af, hvad vi har i selve butikken. Du må endelig komme forbi og kigge, hvis du ikke synes der er nok varer på webshoppen.

Q: Min skjorteknap er gået løs. Kan jeg lige suse forbi og få den syet i?
- Nej.

Q: Der er gået mange dage og min ordre er stadig ikke ankommet.
- Vi forsøger altid at pakke og sende din ordre så hurtigt som muligt, og altid inden for 2-3 hverdage. 99% af alle vore ordrer der afsendes ankommer altid hos kunden. Hvis den stadig ikke er ankommet efter 1 uge, så kontakt os.

Q: Jeg underviser i broderi/patchwork/smykkedesign/bondage-dragt-syning... Kan jeg lave et kursus hos jer en aften?
- Det er muligt, prøv at kontakte os, så kan vi snakke om det.

Q: Er jeres vintagetæpper, dynebetræk og stoffer vaskede?
- Ja, alle vintage- og genbrugsting er vaskede og rene.

Q: Er alle jeres varer vintage og genbrug?
- Vores butikslager består delvist af nye varer som fx synåle, garner og moderne hobbyredskaber, mens den anden del er vintage fundet både i det gamle Østtyskland, de baltiske lande, Rusland og såmænd også i den jyske muld.

Q: Har I ikke bare nogen gange lyst til at smide alt det gamle lort ud og købe alle ting i IKEA og H&M istedet?
- Nej. Vores sjæl og kærlighed ligger i at samle alle de sager fra fortiden, som stadig er smukke og som har en skønhed, humor og udstråling, som ikke kan efterlignes af nutiden. Vi kan godt lide, at man ikke altid køber og producerer nyt nyt nyt. Det skader kloden og gør ikke folk lykkeligere. I HUSFLID forsøger vi at samle et skatkammer af gamle ting som emmer af kreativitet, og som på mindst måde belaster og forurener den jord, vi giver videre til vores børn. Og hvis det lyder for helligt, så kan man også bare sige, at vi synes grimt strikkede bamser fra den gamle østblok, broderede uglepuder fra Polen og orange sengetøj fra da mor var ung og fræk, er det herligste i verden.

Har du andre spørgsmål, du ikke kan finde svar på her på siden?
- Klik ind på vores Kontakt-side.

 

Handelsbetingelser

UDSOLGTE VARER

Hvis en vare, som du er interesseret i, skulle være udsolgt, har du ligeledes mulighed for at kontakte os. Vi vil informere dig om muligheden for en opskrivning på vores venteliste, om en evt. genbestilling eller tilbyde en tilsvarende vare som kunne have din interesse. Vi holder konstant lagertælling og sørger på bedste vis at koordinere vores butikslager og vores webshop-lager. Hvis det er så uheldigt, at en vare viser sig at være udsolgt på trods af, at den stod som "på lager" i webshoppen, vil vi kontakte dig med det samme. Dine penge vil alligevel aldrig blive trukket på dit kort, før din ordre er pakket og afsendt.

BETALING

Hos HUSFLID kan du betale med betalingskort som Dankort, EURO/MASTERCARD, MAESTRO, VISA, JCB, AMERICAN EXPRESS og VISA/Electron. Beløbet bliver først fratrukket din konto, når varerne afsendes fra vort lager. Alle priser hos HUSFLID er angivet i DKK og er inklusive 25% moms.

SIKKERHED

Sikkerheden på HUSFLID er i top, idet al kommunikation mellem vores betalingssystem og kortindehaveren foregår via en krypteret SSL forbindelse (Secure Socket Layer). Med andre ord, er det kun betalingsportalen, der har adgang til dine data. Hverken HUSFLID eller andre uvedkommende har mulighed for at se de data, der udveksles ved køb. Hos HUSFLID er dine personlige kontaktoplysninger 100% fortrolige og vi garanterer, at ingen andre kan få adgang til dem.

TOLD OG MOMS

Bestiller du fra et EU-land betales der dansk moms, men ingen told efter reglerne om varernes frie bevægelighed. Varer, som sendes fra HUSFLID kan ikke sendes som en gave til lande uden for EU, i et forsøg på at unddrage sig lokal told og afgifter. Bestiller du derimod fra et land udenfor EU, kan der blive påført lokale skatter og told som vi ikke kan drages til ansvar for, men til gengæld fratrækkes dansk moms. Hvis dette er tilfældet vil du blive kontaktet af fragtfirmaet. Vær opmærksom på, at dette kan forsinke forsendelsen en del, da varerne bliver holdt tilbage i tolden. Det er derfra dit ansvar at tage kontakt til fragtfirmaet og betale de påførte meromkostninger.

FORBRUGERBESKYTTELSE

HUSFLID følger de vejledninger der foreligger fra EU og E-mærket. Vi arbejder og handler under de retningsliner og de love der er lavet af Forbrugerstyrelsen.

Reklamation

Alle varer er omfattet af købelovens regler om 24 måneders reklamationsret. Reklamationsretten betyder, at du som kunde kan klage over fejl og mangler ved varen, som er opstået inden 24 måneder efter købet. Reklamationsretten dækker ikke, når fejl, skader eller slitage opstår på grund af forkert brug, manglende vedligeholdelse eller almindeligt slid. Ved reklamation, fejl og mangler eller ved udeblevne leverancer kontakt os venligst på telefon +45 35 34 71 72 eller vores kontaktside. HUSFLID dækker ikke de fragtomkostninger der måtte være i forbindelsen med en reklamation.